Kampania linkbuildingowa jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. Dzięki odpowiedniemu i naturalnemu profilowi linków odsyłających do strony mamy szansę zwiększyć autorytet witryny względem przeglądarki, co może przełożyć się na wzrost pozycji fraz kluczowych w wyszukiwarce. Jest to jednak proces, który wymaga odpowiedniego zaplanowania, strategii oraz dbałości o detale.
Zatem, skąd pozyskać wartościowe linki? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w niniejszym artykule.
https://dev29.invette.dev/blog/dlaczego-warto-laczyc-kampanie-seo-i-google-ads/
Artykuły sponsorowane
Odpowiednio napisane artykuły sponsorowane uwzględniające optymalizację zgodną z zasadami SEO są jednym z najbardziej efektywnych sposobów na budowę mocnego profilu linków. Chcielibyśmy jednak zaznaczyć, że bez odpowiedniego researchu, bardzo łatwo o tzw. przepalenie budżetu.
Zanim więc zdecydujesz się na wydanie pieniędzy na linki (ceny za linki mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych) istotne jest, by sprawdzić witrynę, na której wykupujemy artykuł. Na co warto zwrócić uwagę? Przede wszystkim widoczność danej witryny (ilość fraz, na które jest widoczna w TOP5 i TOP10), stosunek linków przychodzących do wychodzących, trust flow strony oraz ruch. Oczywiście, musimy także zadbać o odpowiednią jakość, oryginalność oraz długość samego artykułu.
Jeśli chodzi o kupno artykułów sponsorowanych, warto skorzystać z platform pośredniczących w publikacji artykułów. Do najbardziej popularnych zaliczyć możemy Linkhouse oraz Whitepress.
Zaplecza PBN
Zapleczami PBN (Private Blog Network) nazywamy połączoną ze sobą linkami sieć stron zapleczowych. Jest to stara, ale skuteczna taktyka polegająca na tworzeniu odpowiednich stron zapleczowych w celu zamieszczania na nich linków odsyłających do pozycjonowanej witryny, przekazując jej tym samym autorytet.
Jaka jest wada tej metody? Jeśli chcemy stworzyć zaplecze od zera, musimy zbudować wspomniany autorytet danej witryny, by linkowanie z niej było skuteczne (strona nie może przekazać autorytetu, jeśli sama go nie posiada). Warto podkreślić, że nie jest to łatwy i szybki proces, dlatego warto przemyśleć czy okaże się on rentowny.
Chcielibyśmy również wspomnieć o przechwytywaniu wygasłych lub porzuconych domen — możemy w ten sposób zaopatrzyć się w cenne zaplecza z bogatą historią i dużą mocą. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem:
https://dev29.invette.dev/blog/jaki-wplyw-ma-przechwytywanie-domen-na-seo/
Należy jednak pamiętać, by różnicować działania linkbuilidingowe, ponieważ oparcie swoich działań wyłącznie na zapleczach może być ryzykowne. Tworząc sieć linków między zapleczami a witryną docelową zostawiamy widoczny “footprint”, który może zostać wychwycony przez Google oraz potraktowany jako próbę manipulacji algorytmami, co w konsekwencji może wiązać się z nałożeniem kary na naszą witrynę.
Pozyskiwanie linków metodą Outreach
Metoda outreach jest szansą na pozyskanie linków o bardzo dobrej jakości zupełnie za darmo. Jednak jest to metoda bardzo czasochłonna i wymagająca dużego nakładu pracy. Na czym polega?
Ta technika opiera się na pozyskiwaniu odnośników do naszej strony w sposób bezpłatny poprzez kontakt z właścicielem portalu. Przekonanie go do umieszczenia linku może okazać się jednak nie lada wyzwaniem, gdyż każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż za zamieszczenie linku mogą wymagać opłat.
Zwykły mail z prośbą może nie wystarczyć i zostać najzwyczajniej zignorowany, dlatego bardzo ważne jest, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Dobrym rozwiązaniem może być zaproponowanie artykułu na dany portal, w którym podzielisz się swoją ekspercką wiedzą w danej dziedzinie. Jest to także idealny sposób na kreowanie własnego wizerunku. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość, gdyż można spotkać się z wieloma odmowami.
Algorytm Pingwin
Chociaż sama nazwa nie wskazuje na coś nieprzyjemnego, to należy mieć się na baczności, bowiem algorytm Pingwin został oficjalnie wprowadzony przez Google w kwietniu 2012 r. i ma za zadanie chronić przed spamem.
Jeśli Pingwin wyłapie dużą liczbę nienaturalnych linków do strony, może uznać to za próbę manipulacji i w efekcie nałożyć na daną witrynę karę (tzw. fitr Google) w postaci np. obniżenia pozycji w wyszukiwarce lub nawet całkowite usunięcie z SERP’a. Jak tego uniknąć?
Zadbaj o naturalny profil linków (odpowiednia proporcja linków dofollow i nofollow). Co więcej, wystrzegaj się automatyzacji działania linków, oraz linkowania na niewartościowych forach internetowych czy zapleczach o niskiej jakości, te metody należy traktować jako relikt przeszłości, ponieważ mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
https://dev29.invette.dev/blog/czym-jest-sitemap-i-dlaczego-powinna-znalezc-sie-na-stronie/
Podsumowanie
Budowanie zaplecza linków jest niezwykle ważną częścią każdej kampanii pozycjonowania. Jest to jednak proces, który wymaga właściwego rozplanowania i odpowiedniej strategii przygotowanej przez specjalistę. Pozwoli to uniknąć straty pieniędzy oraz korzystania z niewłaściwych linków, a dodatkowo pomoże w budowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania.