Jak opublikować artykuł sponsorowany, by dotarł do dużej ilości osób?

Linkbuilding jest jednym z najważniejszych i nieodłącznych komponentów skutecznej kampanii pozycjonowania, zaraz obok aspektów technicznych witryny oraz odpowiednich treści. Artykuły sponsorowane należą do najbardziej użytecznych sposobów na efektywne budowanie sieci wartościowych backlinków.

Niewątpliwie, umiejętne posługiwanie się artykułami sponsorowanymi ma pozytywny wpływ na kampanię pozycjonowania, ale niesie także wiele innych korzyści. Gdzie dodawać artykuły i na co zwracać uwagę? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!

Dzisiaj dowiesz się:
– Czym jest artykuł sponsorowany i jak go pozyskać,
– Na co zwrócić uwagę przy publikacji artykułu oraz poznasz najważniejsze parametry i narzędzia,
– Ile kosztuje zamieszczenie artykułu sponsorowanego oraz czy droższy = lepszy?

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to tekst, który ma na celu w nienachalny sposób promować dany przedmiot lub usługę, wywołać emocje, podnieść świadomość marki, ale także skutecznie rozbudować sieć backlinków.

Jest to jeden z przykładów reklamy natywnej (native advertising), która jest zamiennikiem dla tradycyjnej formy reklamy. W przeciwieństwie do klasycznej reklamy tę natywną cechuje subtelność oraz nieinwazyjność dla użytkownika. Na artykuły sponsorowane możemy natknąć się na blogach, w gazetach, czy na stronach internetowych.

Pytanie więc, jak pozyskać wspomniane artykuły sponsorowane? Jak już wspomniałam, wartościowe odnośniki do strony (np.w postaci linków umieszczonych właśnie w artykułach) są jednym z istotniejszych czynników rankingowych i możemy pozyskać je na parę sposobów.

Pierwszym sposobem jest bezpośredni kontakt z właścicielem, wydawcą danego portalu z prośbą o publikację tekstu. Możesz nawet poprosić o darmową publikację (kto wie, może się uda!). Darmowe umieszczenie artykułu może być jednak dość trudne z racji, że druga strona nie ma z tego żadnych korzyści.

Najwygodniejszą i najszybszą opcją jest skorzystanie z platform pośredniczących w publikacji artykułów sponsorowanych. Niewątpliwie, dwoma najbardziej popularnymi i polecanymi przez specjalistów SEO serwisami są:
– linkhouse.com
– whitepress.pl

Posiadają one ogromną bazę portali, na których możemy odpłatnie zamieścić nasz artykuł. Dużym udogodnieniem w korzystaniu z tych narzędzi jest fakt, iż nie musimy się kontaktować bezpośrednio z wydawcą — wystarczy złożyć odpowiednie zamówienie i czekać na publikację.

Co więcej, portale te ułatwiają nam znalezienie najbardziej opłacalnej dla nas oferty poprzez szereg filtrów, które możemy zastosować. Oto przykład filtrów, które możemy użyć na platformie Linkhouse:

znaczenie tekstów sponsorowanych

 

Takie rozwiązanie jest zdecydowanie najlepsze, jeśli jednocześnie dbamy o pozycjonowanie wielu serwisów, gdyż możemy stworzyć odpowiedni Projekt i przypisać mu daną pozycjonowaną witrynę. Wszystkie treści, które zostały już opublikowane, znajdziesz w jednej zakładce, co ułatwia organizację pracy i zachowanie regularności.

Warto wspomnieć, że przy wielu ofertach istnieje możliwość późniejszego monitorowania naszego linku ( liczba odsłon artykułu; liczba unikalnych wizyt).

Należy jednak pamiętać, że serwisy te pobierają za swoje działania prowizję, więc ponosisz opłatę za link, a także za pośrednictwo danej platformy.

Na co zwrócić uwagę przy publikacji artykułu?

Linki sponsorowane mogą kosztować bardzo wiele, dlatego tak ważny jest odpowiedni research portalu, na którym chcemy umieścić nasz artykuł. Pytanie, jak spośród natłoku tak wielu stron, wybrać tę idealną, która przyniesie korzyści dla naszej kampanii SEO i podniesie liczbę wizyt na naszej stronie?

Bez wątpienia najważniejszymi czynnikami, które mają wpływ czy warto zastanowić się nad umieszczeniem artykułu na danej stronie, są:
Domain Rating (określa jakość i ilość linków dofollow prowadzących do danej witryny w skali od 1 do 100). DR możemy sprawdzić za pomocą narzędzia Ahrefs.
Trust Flow (określa zaufanie witryny względem przeglądarki, a zatem jej wiarygodność w skali od 1 do 100 na podstawie przepływu linków zaufanych). TF możemy zbadać w narzędziu Majestic.
Widoczność witryny (liczba fraz, na które widoczna jest witryna w TOP50,TOP10, TOP3 wyników wyszukiwania). Umożliwi nam to narzędzie Senuto.

 

Ruch na stronie (liczba wejść miesięcznie). Zwykle wydawca podaje tę wartość, dlatego warto to zweryfikować w narzędziu Ahrefs.
Referring Domains — liczba stron z linkami prowadzących do interesującej nas domeny. Do weryfikacji tego parametru możemy użyć Majestic’a.
Wiek witryny (im starsza witryna tym może okazać się bardziej wartościowa). Wiek witryny możemy sprawdzić w archive.org/web lub Who.is.

Oczywiście, trzeba także zadbać o odpowiednią jakość, długość oraz oryginalność Twojego artykułu. Umiejętnie napisany artykuł może zaowocować w nowe wizyty na stronie, a zatem w potencjalnych klientów przynoszących dochód.

Warto także sprawdzić, jak długo dany artykuł będzie widoczny na stronie wydawcy, ile linków możemy w nim umieścić, w jaki sposób będzie oznaczony artykuł.

Ile kosztuje zamieszczenie artykułu?

Ceny artykułów wahają się od parudziesięciu do nawet kilku (czasem kilkunastu!) tysięcy złotych. Jednak czy droższy to zawsze znaczy lepszy? Otóż niekoniecznie! Nikt nie zagwarantuje, że link za 1000 zł przyniesie lepsze efekty niż ten za 100 zł.

To, jaki efekt uzyskamy, zależy od wyżej wymienionych parametrów, dlatego tak ważna, jak uprzednia analiza portalu, by nie wpaść w pułapkę, droższy = lepszy.

Czas na krótkie podsumowanie!

Artykuły sponsorowane niosą za sobą wiele korzyści dla kampanii pozycjonowania. Odpowiednio napisane mogą przyczynić się także do wzrostu świadomości marki oraz nowych wizyt na stronie. Należy jednak sprawdzić szereg aspektów przed umieszczeniem artykułu na danym portalu, gdyż w łatwy sposób można „utopić” pieniądze. Powodzenia!