Jak pozycjonować frazy long tail?

Internauci są coraz bardziej świadomi, jak wykorzystywać wyszukiwarkę, aby dostać to, czego szukają

Pojedyncze frazy kluczowe nie tylko mają obecnie bardzo wysoką konkurencję, ale także nie dają odpowiedzi w odpowiednio szybki sposób. Dlatego też specjaliści SEO coraz częściej podejmują się strategii long tail

Czym jest fraza long tail?

Użytkownicy wyszukiwarek internetowych stawiają obecnie na szybkość w znajdowaniu potrzebnych im informacji. Ważne jest, aby pojawiające się wyniki wyszukiwania w jak najlepszy sposób odpowiadały na ich potrzeby i by nie musieli poświęcać czasu na szukanie bardziej odległych stron. Dlatego też zauważyć można trend do wyszukiwania fraz złożonych, które składają się najczęściej z czterech lub pięciu słów. Szczególnie skuteczne okazuje się to w przypadku internetowych sklepów oferujących szeroki asortyment. 

Taktykę long tail można zastosować zarówno w przypadku całych stron, jak i pojedynczych produktów. W obu tych rozwiązaniach odpowiednie działania mogą przynieść naprawdę efektywne rezultaty. Tworzone są wtedy dziesiątki długich fraz kluczowych w różnych kombinacjach, które pozwalają użytkownikom na dotarcie do konkretnej oferty.

Pozycjonowanie fraz long tailowych

Zdarza się, że pozycjonowanie long tail nie przemawia na początku do właścicieli firm ze względu na niewielki ruch, jaki przynosi danej stronie. Nie na tym jednak polega ta technika. Tutaj kluczem do sukcesu jest postawienie na unikatowość frazy, która w pewnych sytuacjach zyskuje przewagę nad słowami ogólnikowymi. Jedną z takich sytuacji jest właśnie zainteresowanie klienta konkretnym modelem danego produktu. Nie szuka on wówczas fraz ogólnych, definiujących produkt w sposób okrężny, ale wpisuje w wyszukiwarkę konkretne słowa określające markę czy choćby parametry.

Pojawiające się wtedy wyniki są dokładnym odzwierciedleniem tego, na czym użytkownikowi zależało, a więc są ogromne szanse, że skorzysta on z owej oferty i, tym samym, przyczyni się do wzrostu obrotów. 

Korzystnym aspektem pozycjonowania long tail jest również niższa konkurencja. Ma to ogromne znaczenie w przypadku małych i średnich firm, które często nie mają szans w walce o pozycje z firmami większymi i dysponującymi dużym budżetem. Dla tych pierwszych jest to wtedy jeden z lepszych sposobów podniesienia swojej pozycji.

Pozycjonowanie lokalne

W przypadku firm, które świadczą usługi jedynie lokalnie, na określonym terenie, pozycjonowanie long tail może okazać się kluczowe do osiągnięcia sukcesu. Konkurencja jest często w takich przypadkach zbyt duża, wobec czego pozycjonowanie na frazy kosztowne jest bezsensowne i nie daje żadnych większych rezultatów.

Warto wykorzystać również fakt, że ludzie najczęściej szukają firm, które świadczą potrzebne im usługi w najbliższym otoczeniu. Dlatego wpisywane frazy uzupełniają dodatkowo o nazwę miejscowości czy nawet dzielnicy. Włączenie takich elementów do long taili może przynieść naprawdę duże korzyści, które dodatkowo pozytywnie wpłyną na konwersję.

Ruch generowany przez długie frazy jest bowiem niezwykle specyficzny, ze względu na fakt, że generują go użytkownicy o bardzo skonkretyzowanych potrzebach. Osoby takie najczęściej nie potrzebują dodatkowej stymulacji namawiającej do zakupu, ponieważ jest to właśnie główny powód wyszukiwania danej frazy.

Zalety long taili w pigułce

Pozycjonowanie techniką long tail ma niezaprzeczalnie bardzo dużo zalet, na które warto zwrócić uwagę podczas przygotowywania swojej kampanii. Główne z nich:

– Szybkie efekty pozycjonowania,

– Dotarcie do konkretnej grupy docelowej,

– Wzrost jakości ruchu,

– Stabilizacja pozycji,

– Znacznie tańsze rozwiązanie,

– Efektywne dla małych i lokalnych firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *