Jakie znaczenie dla pozycjonowania mają odpowiednio zoptymalizowane opisy kategorii i produktów?

Posiadając swój sklep internetowy, bardzo ważną kwestią jest przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanych opisów kategorii i produktów. Jak wpływają na pozycjonowanie i jakie mają znaczenie w kontekście widoczności strony w internecie? Dowiesz się tego z niniejszego artykułu!

Długość opisów produktu

Optymalne opisy produktów powinny liczyć co najmniej dwa tysiące znaków ze spacjami. Opis powinien być zgodny z rzeczywistością oraz specyfikacją produktów, bogaty w informacje interesujące klientów i odpowiednio sformatowany pod względem pozycjonowania witryny.

Poprawna konstrukcja treści jest bardzo ważna. Opis musi być czytelny i przejrzysty dla odbiorcy. Powinien być podzielony na akapity i śródtytuły, a najważniejsze treści mogą być wyróżnione poprzez pogrubienie lub podkreślenie. Nie należy sztucznie wydłużać treści opisu, jednakże im dłuższy tekst, tym więcej fraz kluczowych można w nim umieścić, zachowując przy tym naturalny wydźwięk tekstu.

Długość opisów kategorii

Podobne zasady towarzyszą tworzeniu opisów kategorii, dlatego również powinny mieć kilka tysięcy znaków. Elementami, które zaleca się zawrzeć tworząc taki opis, są historia czy ciekawostki związane z tematem kategorii. Istotne pod kątem pozycjonowania jest również linkowanie wewnętrzne. Dlatego odpowiednie, a przede wszystkim naturalne, wkomponowanie w tekście odnośników, które prowadzą do poszczególnych podkategorii, kategorii pokrewnych czy innych istotnych wpisów jest obowiązkowym elementem poprawnego opisu kategorii na stronie sklepu.

Dzięki takiemu działaniu poprawi się nawigacja w obrębie strony, a potencjalny klient zatrzyma się na stronie na dłużej. Roboty Google również pozytywnie odniosą się do obecności linków. Dodatkowo, w opisach kategorii można umieszczać ogólne słowa kluczowe, które nie muszą uwzględniać konkretnych produktów, co również przyczyni się do polepszenia wyników związanych z pozycjonowaniem strony.

Obecność słów kluczowych

Jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, jest zawarcie w tekstach publikowanych na stronie słów kluczowych. Powinny one pojawiać się w wielu miejscach witryny, w tym również w opisach produktów i kategorii.

Słowa kluczowe wybrane do opisów produktów najlepiej zawrzeć nie tylko w akapitach, ale również w nagłówkach. Istotne jest, aby zostały wkomponowane w tekst naturalnie. Nie należy przesadzać z ilością słów kluczowych, aby nie osiągnąć efektu odwrotnego niż zamierzony, ponieważ Google wyżej pozycjonuje jedynie te strony, w których liczba słów kluczowych w treści jest optymalna.

Unikalność opisów

Opisy, które są zamieszczane na stronie e-commerce, muszą być unikalne. Co to oznacza? Każda treść umieszczana na witrynie nie może być powielona, skopiowana czy nawet zamieszczona w zbliżonej formie. Taki wymóg stawia Google. Niedostosowanie witryny do tych wytycznych, może skutkować negatywną oceną przez Google, ponieważ potraktuje treści jako zduplikowane, przez co obniży pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Oryginalność jest tak samo ważna, jak długość opisów!

Co ciekawe, takie zasady mają odzwierciedlenie również w kwestii powielania treści w obrębie strony internetowej sklepu. Jeżeli produkty różnią się jedynie kolorem lub rozmiarem, ich opisy nie mogą być skopiowane. W celu utworzenia odpowiednich opisów warto zwrócić się do profesjonalnego copywritera, który stworzy unikalne opisy produktów.

Zachęcenie do kupna produktu

Oczywiście warto pamiętać, aby zaspokoić nie tylko roboty Google, ale przede wszystkim – klientów. Opisy produktów i kategorii powinny zachęcać odwiedzających sklep internetowy do podjęcia decyzji zakupowej W tekstach warto więc stosować zachęcające treści, które eksponują zalety oferowanego asortymentu. Należy pamiętać, by unikać podawania fałszywych lub niepotwierdzonych informacji!

Warto również wyprzedzić pytania potencjalnych klientów co do produktu. W tym celu można zamieścić wyjaśnienie specyfiki oraz przeznaczenia danego produktu. Treści te powinny zostać stworzone w interesującej i ciekawej formie, by czytelnik nie był zbyt znużony.

Wystrzeganie się ogólnego języka komunikacji

Aby klient został dłużej na stronie, język treści nie może być banalny. Używanie popularnych zwrotów typu “doskonała jakość”, “najczęściej wybierany” czy “najlepszy produkt na rynku”, to prosta droga do opuszczenia strony przez klienta. Takie zwroty są mało wiarygodne – kiedyś może były skuteczne, jednak dziś nie przynoszą realnych korzyści.

Tworząc treść, warto być konkretnym i udowadniać każdą zaletę produktu, poprzez wyjaśnienie, dlaczego produkt jest naprawdę dobry i wart zakupu.

Podsumowanie

Odpowiednio zoptymalizowane opisy produktów i kategorii są jednym z elementów wpływających na pozycjonowanie. Treści, które są napisane zgodnie z zasadami, przyciągną nie tylko roboty Google, ale również potencjalnych klientów. Może to zwiększyć nie tylko liczbę odwiedzin i zasięg sklepu internetowego, ale również wpłynąć na sprzedaż asortymentu. Dlatego warto wiedzieć, jak pisać teksty i czego się wystrzegać. Trzymając się określonych norm, efekty z pewnością będą zauważalne!