Linkowanie wewnętrzne jako element optymalizacji strony

Linkowanie wewnętrzne (internal linking) jest jedną z podstawowych czynności, służących do prawidłowego zoptymalizowania strony internetowej

Umożliwia ono prawidłowe działanie w obrębie witryny oraz poza nią. Poprawne stworzenie struktury podstron oraz ich efektywne podlinkowanie pozwala osiągnąć sukces strony, na który składa się lepsza widoczność w Google oraz zwiększenie ruchu na stronie. Co jednak oznacza prawidłowe linkowanie? I dlaczego jest tak istotne w działaniach SEO?

Dlaczego linkowanie wewnętrzne jest niezbędne do rozwoju strony internetowej?

– sprzyja nawigowanej aktywności użytkownika na stronie (UX) – nasza strona musi być opracowana w taki sposób, żeby użytkownik, który już dotarł do witryny, czuł się na niej komfortowo i swobodnie, a jej układ i wygląd ułatwiał poszukiwania pożądanych informacji.

– poprawia pozycje poszczególnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania – umożliwia to wydajne sterowanie przypływu Page Ranku na poszczególne podstrony, co natomiast podnosi ich pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu ilość wejść w witrynie zwiększa się, a nasza strona zyskuje na popularności.

– pomaga robotowi Google w indeksowaniu witryny – minimalizacja tzw. crawl budget ułatwia Googlebotowi szybkie i efektywne indeksowanie podstron.

– zmniejsza współczynnik odrzuceń – dzięki linkowaniu wewnętrznemu, użytkownik z łatwością przechodzi pomiędzy poszczególnymi podstronami serwisu, przez co żadna nie jest “odrzucana”.

Linkowanie wewnętrzne jako element pozycjonowania serwisu

Niezależnie od pozycji serwisu oraz jego zasięgu, linkowanie śródtekstowe jest wręcz niezbędne w strategii firmy. Dzięki niemu proces pozycjonowania słów kluczowych jest o wiele bardziej efektywny, wyeliminowane jest też ryzyko kanibalizacji fraz w obrębie naszego serwisu i nie musimy mierzyć się z jej negatywnymi skutkami.

Aby zadbać o optymalizację odnośników pod SEO, należy pamiętać o:

– anchor tekstach – znanych także jako “kotwice”. Są to fragment tekstu, pod którymi kryją się odnośniki do konkretnych adresów URL – w formie frazy może informować użytkowników i roboty wyszukiwarki, co znajduje się na docelowej podstronie. Dzięki zastosowaniu anchor tekstów, linkowanie witryny robi się przejrzyste i wygodne w obsłudze dla użytkownika serwisu;

– różnorodności odnośników – w naszym serwisie muszą pojawiać się zarówno linki tekstowe, jak i grafiki, których opisy alternatywne są bardzo ważnym elementem pozycjonowania. Sprawiają, że użytkownicy mogą odnaleźć stronę w internecie nie tylko poprzez wpisanie do wyszukiwarki konkretnej frazy, ale również przez odpowiednio opisane i podlinkowane zdjęcia lub obrazki;

– linkowaniu do podstron z kodem 200 – czyli tych aktualnie egzystujących i działających (a nie tych z błędem 404);

– ograniczeniu linkowania podstron z przekierowaniami;

– intensyfikacji linkowania najważniejszych podstron witryny – warto pamiętać, że artykuł na 3000-4000 znaków, nie powinien zawierać więcej niż 3 linków wewnętrznych;

– zasadzie 3 kliknięć – chociaż ciężko jest stworzyć odpowiednio przemyślaną strukturę strony, ogólna zasada mówi, że do każdego zakamarka witryny powinno dać się dotrzeć w przeciągu 3 kliknięć od strony głównej.

Czego musimy unikać podczas linkowania wewnętrznego?

1) linkowania słów generycznych, czyli bardzo ogólnych wyrazów – zazwyczaj niezbyt konkretnie opisują one tematykę branży lub domeny, a dodatkowo stanowią prawdziwe wyzwanie w dziedzinie pozycjonowania;
2) dynamicznego linkowania, zmieniającego się przy każdym odświeżeniu strony – nie wpływa to pozytywnie na przejrzystość witryny, a raczej tworzy wrażenie chaosu;
3) zbyt dużej ilości linków w jednym tekście – wygląda on wtedy sztucznie, nienaturalnie, a do tego źle się go czyta;
4) braku ponownego zaindeksowania i zoptymalizowania starych artykułów, do których wstawiane są linki.

Gdzie najlepiej linkować wewnętrznie?

Najważniejszymi miejscami, w którym powinno się znaleźć linkowanie wewnętrzne są:

– menu oraz kategorie – są najczęściej odwiedzane i przeglądane, bo to w nich użytkownicy poszukują określonych informacji lub produktów;
– teksty na stronie – zwiększają użyteczność strony, dlatego oprócz przekazywania merytorycznej treści i rzetelnych informacji branżowych, powinny także być ściśle związane z linkowanymi podstronami;
– stopka – czyli tzw “skrócone menu”. Użytkownicy zazwyczaj szukają tam informacji takich jak dane kontaktowe, mapy albo informacji o firmie;
– breadcrumbs (ścieżki nawigacyjne) – ukazują użytkownikowi “ścieżkę” odwiedzonych przez niego podstron, aż do tej najbardziej aktualnej;
– tagi – oznaczające tematyczne treści i porządkujące je;
– mapa witryny – stosowana do poprawnej nawigacji po stronie, głównie skierowana do robotów wyszukiwarek.

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z ważniejszych czynników, jeśli chodzi o optymalizację strony internetowej.

Zobacz naszą ofertę pozycjonowania i zadbaj o widoczność swojej witryny w sieci!

2 komentarze do “Linkowanie wewnętrzne jako element optymalizacji strony

  1. Lista Escape RoomóW

    hello there and thank you for your info – I’ve certainly picked up anything new from right here.
    I did however expertise several technical issues using this website,
    since I experienced to reload the web site lots of times previous to I could get
    it to load correctly. I had been wondering if your web
    host is OK? Not that I’m complaining, but slow loading instances times will often affect your placement in google and could damage your quality score if advertising and marketing with Adwords.

    Well I’m adding this RSS to my email and could look out
    for a lot more of your respective interesting content.
    Make sure you update this again soon.. Najlepsze escape roomy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *