Jakie są najlepsze platformy sprzedażowe na rok 2021?

Rozpoczęcie działalności handlowej w internecie wiąże się z wyborem platformy sprzedażowej, z której mamy zamiar skorzystać.

Nie jest to jednak decyzja prosta, ze względu na dużą ich liczbę oraz różnorodne możliwości, które każda z nich oferuje. Pod uwagę trzeba także wziąć fakt, czy chcemy mieć dostęp do większej ilości opcji, ale z obowiązkiem zaakceptowania powiązanych z tym kosztów, czy może wybrać platformę bezpłatną, która jednak nie zapewni nam tak wielu perspektyw. Jak podjąć decyzję na początku działalności? Oto parę platform, które warto rozważyć:

 

Platformy darmowe

magento platforma sprzedażowa ranking

Magento jest platformą, która cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników. Przyczynia się do tego kilka jej bezkonkurencyjnych zalet. Jedną z nich jest niewątpliwie rozbudowany zakres funkcjonalności, która może być również poszerzona o dodatkowe moduły. Platforma daje dużą łatwość pod kątem pozycjonowania, a oprócz tego możliwe jest prowadzenie wielu sklepów z jednego miejsca.

Jeśli chodzi o wady Magento, największą z nich jest skomplikowany panel administracyjny, który wymaga od użytkownika poszukiwania rozwiązań problemów w dokumentacji lub u społeczności. Oprócz tego, wprowadzenie niestandardowych zmian i optymalizacja wymagają zaawansowanej wiedzy programistycznej.

prestashop platforma sprzedażowa ranking

Jest to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych. Cechuje się dużą intuicyjnością i prostotą zarządzania, dzięki czemu nadaje się także dla małych i średnich sklepów. Posiada duży zakres funkcjonalności, który można poszerzyć zarówno za pomocą płatnych, jak i darmowych modułów. Oprócz tego, da się znaleźć w nim szeroką ofertę szablonów graficznych.

Największym problemem w przypadku PrestaShop jest jego spowolnione działanie przy dużej liczbie produktów, przez co nie jest najlepszym wyborem dla większych sklepów. Dodatkowo, płatne moduły oferowane przez ową platformę bardzo często można znaleźć za darmo u konkurencji.

opencart platforma sprzedażowa ranking

OpenCart również cieszy się w Polsce dużą popularnością, co skutkuje szerokim zasobem informacji na temat rozwiązywania różnego rodzaju problemów dostępnych w języku polskim. Możliwa jest rozbudowa o nowe możliwości zarówno za opłatą, jak i za darmo. Dużym atutem dla początkujących sklepów są małe wymagania sprzętowe, które pozwalają na zastosowanie tego rozwiązania także przy słabszych konfiguracjach serwera. Plusem jest również łatwy w obsłudze panel administracyjny.

Małe wymagania systemowe mają jednak swoje wady. Głównie chodzi tu o duże spowolnienie sklepu po instalacji dodatków. Mogą one wchodzić w konflikt z systemem po jego aktualizacji, co na dłuższą metę utrudnia korzystanie z platformy. Dodatkowo, jeśli chcemy podjąć się pozycjonowania sklepu, potrzebna okaże się pomoc specjalisty.

Platformy płatne

idosell platforma sprzedażowa

Ze względu na popularność w Polsce, dostępne jest wsparcie także i w języku polskim. Rozbudowane funkcjonalności zarządzania, razem z ciągłymi ulepszeniami, jakim poddawana jest platforma, stawiają ją na mocnym miejscu pod względem oferowanych możliwości. Dodatkowo można skorzystać z szansy zintegrowania lAl-Shop z popularnymi platformami aukcyjnymi oraz oprogramowaniem księgowo-magazynowym. Proponowana jest też dodatkowa oferta pozwalająca na pozycjonowanie sklepu.
Platforma obecnie oferuje wiele planów abonamentowych, które zaczynają się już od 49 zł miesięcznie (1,5% od obrotów) do 10 999zł miesięcznie.

Wadą IdoSell jest duża ilość innych kosztów takich jak opłata aktywacyjna, opłata za migrację z serwera dedykowanego na serwer współdzielony, opłata aktywacyjna za dodatkowy sklep, dopłata za dodatkowy sklep do panelu i wiele innych.

shoper platforma sprzedażowa ranking

Platforma ta oferuje duże możliwości wprowadzania modyfikacji na stronie oraz szeroki wybór szablonów, które cały czas są rozwijane. Intuicyjny interfejs poddawany częstym aktualizacjom i dobre wsparcie w języku polskim pozwalają na łatwą obsługę nawet dla początkujących i małych sklepów. Ważną opcją dla tych pierwszych jest bezpłatny okres próbny trwający 14 dni. Zaletą są także duże możliwości optymalizacji sklepów pod SEO i to z poziomu panelu administracyjnego.

Abonament sklepu Shoper zawiera się w przedziale 89 – 490,77 złotych brutto miesięcznie. Platforma wymaga bardzo wydajnego serwera i dodatkowo, przy dużej ilości produktów, dochodzi do spowolnień w działaniu.

skyshop platforma sprzedażowa ranking

Sklep ten nie jest tak popularny, jak wymienione wyżej, ale cały czas zyskuje nowych zwolenników. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość przenoszenia danych z innych skryptów. Sprzedawcy mogą więc, w trakcie transferu na Sky-Shop, przenieść wszelkie najważniejsze informacje i bazy ze starej platformy bez obawy przed ich utraceniem. Sklep cały czas wychodzi naprzeciw użytkownikom, intensywnie rozwijając możliwości i poszerzając polskojęzyczne wsparcie. Dodatkowo, Sky-Shop cechuje się dużą szybkością działania oraz intuicyjnym panelem.

Wadą tego rozwiązania jest brak dostępu do kodu strony oraz konieczność współpracy na wytycznych. Dla początkujących sklepów zniechęcające mogą okazać się również koszty abonamentu, który w przypadku najtańszego pakietu wynosi 89 złotych, a najbardziej zaawansowanego – 379 złotych netto miesięcznie.

Którą platformę wybrać?

Wybór platform sprzedażowych może okazać się ciężki ze względu na ich liczbę oraz oferowane przez nie możliwości. Warto jednak na samym początku wypróbować kilka opcji i sprawdzić, która z nich będzie nam najbardziej odpowiadać i spełni nasze oczekiwania. Dobrze jest zacząć weryfikację od platform darmowych i przetestować ich możliwości, a dopiero potem, w razie potrzeby, przenieść się do sklepów płatnych. W przypadku tych drugich platform sprzedażowych, polecaną opcją jest skorzystanie z okresu próbnego, który oferuje większość z nich i wypróbowanie ich pod kątem swoich potrzeb.

Testowanie może opierać się na zapoznaniu się z obsługą, dodaniu paru produktów, przeanalizowaniu dostępnych form płatności i ewentualnie wstępnych działaniach optymalizacyjnych. Dopiero na samym końcu powinniśmy wziąć pod uwagę cenę i podsumować koszty, które będziemy musieli ponieść.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *